До цих пір Cisco Spark залишається одним з найбільш обговорюваних і довгоочікуваних хмарних рішень ще з початку 2017, коли тільки компанія Cisco оголосила про його вихід. Багато розпитували, обговорювали і сперечалися в чому ж полягає унікальність цього сервісу, а головне, абсолютно всім було цікаво побачити Cisco Spark безпосередньо в «стінах» свого офісу. Ось і ми нарешті випробували додаток, так би мовити, на собі.
Що ж таке Cisco Spark?
Як позиціонує вендор, Cisco Spark-це рішення для бізнесу, яке забезпечує обмін повідомленнями, організовує відеоконференції і зустрічі, а також дозволяє здійснювати дзвінки незалежно від місця знаходження користувачів і часу. Сервіс дозволяє підключати існуючі в компанії відеотермінали або інше спеціалізоване під Spark платформу обладнання.
Сам додаток інтуїтивно зрозуміло і доступно як для всіх платформ, так і для всіх операційних систем (Windows, Mac OS, Android, IOS). До речі, працювати в середовищі Spark можна навіть без попередньої установки самого додатка прямо з браузера, що дуже зручно. Але головною особливістю є можливість інтеграції з раніше впровадженими рішеннями Cisco, оскільки всі Послуги надаються з хмари Cisco і включають в себе різні комунікаційні канали та засоби спільного використання контенту.
Взагалі сервіс складається з трьох ключових осередків: Calling, Meeting і Messaging, або по-іншому кажучи, це можливість здійснювати дзвінки, збирати відеоконференції, організовувати зустрічі, а також, обмінюватися повідомленнями і файлами в так званих «просторах».
Cisco Spark на практиці
На даний момент ми працювали з безкоштовною версією програми, вона у відкритому доступі і зареєструватися можна на офіційному сайті або завантажити у вигляді мобільного додатку з Google Play і App Store.
Безкоштовна версія дозволяє здійснювати як колективний, так і приватний обмін повідомленнями, відеодзвінки з можливістю демонстрації екранів в режимі реального часу (але тут діють обмеження в кількості до трьох осіб на один відеодзвінок), а також підтримує функцію інтеграції мобільного календаря.
Інтерфейс
У лівому верхньому кутку відображається поточний користувач і його статус в мережі. Під ним можна розгорнути навігаційне меню для доступу до особистих повідомлень (користувачі), груповим листуванням (простору), командам і до дзвінків (голосовим і відео).
Персональні повідомлення
Команди-це і є обговорювані проекти, як приклад-компанії і Smart Net. Як такого кількісного обмеження на створення нових команд не було виявлено, створювати може хто завгодно і коли завгодно. Відповідно творець команди автоматично стає її модератором, саме він може бачити і управляти (видаляти з команди, змінювати права, архівувати) всіма учасниками, а також просторами в цьому середовищі. Модератор не може передати свої права іншому, проте він може наділити ще одного учасника проекту такими ж правами. Правда в такому випадку потрібно враховувати кілька нюансів: як тільки інший учасник стане другим/третім модератором забрати у нього права буде неможливо, як, втім, і видалити його з обговорюваного проекту, а також при здійсненні якихось глобальних дій над командою потрібна згода всіх модераторів. Приєднатися до команди без запрошення не можна, а ось запрошувати можуть всі учасники даного проекту.
Команда
В рамках однієї команди можна створювати простору (групові чати), присвячені конкретній темі. У безкоштовній версії Програми редагувати простору, створювати нове, змінювати, архівувати, і навіть видаляти, можуть абсолютно всі запрошені учасники команди (не простору!). Ось тут і проглядаються явні недоробки, тому що при видаленні запрошеним Користувачем окремого простору, воно зникає зі списку командного списку просторів, але ось переглядаючи всі простору – можна помітити «віддалене» і навіть спокійно в ньому працювати. Інакше кажучи, воно не видаляється, а просто зникає з повного списку просторів в команді, а вдіяти з цим нічого не можна, крім як покинути даний простір. Решта ж зміни працюють цілком нормально, тільки потрібно враховувати, що модератор може їх скасувати.
Особисті повідомлення і персональний простір інші користувачі бачити не можуть.
Простір
Дзвінок
Поруч з панеллю навігаційного меню знаходяться фільтри. У цьому розділі можна вибрати які повідомлення відображати і в якому порядку.
Фільтр
У правій частині екрана знаходиться поле пошуку і меню активності. Використовуючи ключові слова і спеціальні фільтри пошук здійснюється по групах і діалогах. У меню ж доступні п'ять ярликів для популярних дій в системі-набору повідомлення, здійснення дзвінка, доступ до віртуальної дошки, робота з файлами.
Пошук і меню
Ліцензія
Якщо говорити про більш широкий функціонал-не можна не торкнутися політику ліцензування. Придбання платної версії має на увазі собою адміністраторський доступ, який дає можливість реєструвати інших учасників просторів.
M1 Business Messaging - до стандартного пакету (обмін повідомленнями, файлами і відео конференція до 3-х чоловік) додається Адмін-контроль, інтеграція з іншими сервісами, демонстрація екрану і спільне «малювання» з будь-якого тач-скріна, включаючи Spark Board.
M2 Basic Meeting - це функціонал першого пакету M1 Business Messaging, тільки з можливістю збирати вже до 25 учасників відеоконференцзв'язку.
M3 Advanced Meeting - до М1 і M2 додається ще можливість планувати і об'єднувати користувачів в збори (Meetings), при необхідності можна «підв'язати» Outlook і WebEx з максимальною кількістю учасників відеоконференції 200 осіб.
Безпека
Для кожного члена конкретної групи Cisco Spark передбачений окремий ключ. Це забезпечує доступ до інформації в групі тільки для авторизованих користувачів. Всі повідомлення, які передаються в системі, файли, контент, а також інформація зі Spark Board також захищена ключами шифрування. Якщо ж до контенту спробує отримати доступ сторонній знаючи його URL, не зможе побачити вміст посилання.
Висновок
Рішення Cisco Spark цілком просте не тільки в установці, але і в управління, досить тільки зареєструватися в системі (завантажити додаток), підключитися до Інтернету і можна приступати до роботи. Головна відмінна риса цього рішення-можливість віддаленої роботи на інтерактивній дошці, а також, робота з багатьох сучасних пристроїв через уніфікований інтерфейс програми. І як заявляє виробник, все це з високим ступенем надійності і безпеки.
Приємна новина
Тепер придбати рішення Cisco Spark, в тому числі і Spark Board, можна в компанії Ітел Лтд. Для отримання більш докладної інформації – зв'яжіться з нами.