Назад

Що таке IP-телефонія і як це працює

14.07.2021

IP-телефонія-це технологія, що дозволяє використовувати Інтернет або будь-яку іншу IP-мережу для ведення міжнародних і міжміських телефонних розмов і передачі факсів в режимі реального часу.

Для організації телефонного зв'язку по IP-мережах використовується спеціальне обладнання-шлюзи IP-телефонії. Кожен шлюз повинен бути з'єднаний з телефонним апаратом або абонентською лінією АТС, користувачі яких будуть абонентами IP-шлюзу. Два абоненти різних IP-шлюзів, розділені відстанню в тисячі кілометрів, можуть спілкуватися в режимі реального часу, оплачуючи тільки час підключення до IP-мережі. З рівним успіхом IP-шлюз може використовуватися і в корпоративній ЛВС.

Загальний принцип дії телефонних шлюзів IP-телефонії такий: шлюз приймає телефонний сигнал, оцифровує його, значно стискає, розбиває на пакети і відправляє через IP-мережу за призначенням. Визначення і з'єднання з потрібним шлюзом відбувається по таблиці маршрутизації, що заповнюється через Web-інтерфейс або telnet. Зміна/додавання / видалення IP-адреси можливо в будь-який час.

Схема работы IP-телефонии

Найбільш економічний спосіб організації виносу ємності УАТС в філії (наприклад, зв'язок центрального офісу з магазинами) - використання IP-шлюзів. Таке рішення дозволяє відмовитися від оплати абонентських ліній ГТС і обмежитися лише підключенням філії до мережі передачі даних. У разі якщо філії розташовані в різних містах, істотно знижуються і витрати на міжміський зв'язок.

Ще одним способом застосування IP-шлюзів є підключення до мережі оператора IP-телефонії. В цьому випадку можна здійснювати виклики на будь-які телефонні номери ТфОП. Вартість дзвінка буде істотно дешевше, так як міжміські/міжнародні тарифи операторів IP-телефонії істотно нижче тарифів операторів телефонного зв'язку.

Схема IP-телефоним

Основні компоненти IP-телфонії :
Шлюз - необхідний пристрій, підключений до IP-мережі і до телефонної мережі (PBX/PSTN).
Функція:

  • відповідь на виклик абонента PBX / PSTN
  • встановлення з'єднання з віддаленим шлюзом
  • встановлення з'єднання з абонентом PBX / PSTN
  • стиснення, пакетування та відновлення голосу(або факс-сигналу)

Таким чином шлюз, або Gateway, - це основна і невід'ємна частина архітектури IP-телефонії, безпосередньо з'єднує телефонну мережу з мережею IP.

люзи різних виробників відрізняються способом підключення до телефонної мережі, ємністю, апаратною платформою, реалізованими кодеками, інтерфейсом та іншими характеристиками. Але всі вони виконують перераховані вище функції, які є базовими для технології IP-телефонії.

GateKeeper - це додатковий пристрій, підключений тільки до IP-мережі і несе в собі всю логіку роботи мережі IP-телефонії.
Функція:

  • аутентифікація та авторизація абонента
  • розподіл викликів між шлюзами
  • білінг (як правило GateKeeper не містить в собі закінченої білінгової Програми, а тільки заснований на стандартах інтерфейс до професійних систем білінгу третіх виробників, а також API для розробки оператором власної білінгової програми).

GateKeeper необхідний в будь-якій мережі IP-телефонії, що містить більше двох шлюзів. У перших шлюзах (в перших host-based версіях VOCALTEC®, Vienna та ін.) функції GateKeeper в їх примітивному вигляді виконувалися самим шлюзом. З розвитком технології і зростанням мереж IP-телефонії, функції GateKeeper були винесені в окремий модуль. Хоча у деяких виробників GateKeeper може фізично перебувати на одній системі зі шлюзом, логічно це самостійний модуль.

Монітор - необов'язковий додатковий модуль мережі IP-телефонії, що підключається тільки до IP-мережі, який використовується для віддаленого конфігурування і підтримки інших пристроїв мережі - шлюзів і диспетчерів.
Функція:

  • інтерфейс для віддаленого налаштування через IP-мережу параметрів шлюзів і диспетчерів мережі IP-телефонії.

Монітор є зручним засобом конфігурування та адміністрування мережі. У перших шлюзах для цього просто використовувалися стандартні мережеві додатки, такі як pcAnywhere. Пізніше з метою оптимізації роботи виробники обладнання IP-телефонії стали випускати власні додатки для цих цілей.

Крім описаних вище вимог, обладнання для IP-телефонії має підтримувати ще кілька можливостей:

Передачу керуючої інформації

Тональні сигнали не поширюються вільно через Інтернет. Кодування і розбивка на IP-пакети спотворюють їх до повної невпізнання на іншому кінці зв'язку.

Таким чином, телефонні сервери повинні визначати тональні сигнали локально, пригнічувати їх передачу і потім генерувати на іншому кінці. Поки не існує стандарту для передачі DTMF через Інтернет, проте в даний час різні групи ведуть розробку з даного питання, що дозволяє сподівається на появу і цього стандарту в самий найближчий час.

Інтерфейс з телефонними лініями

На зв'язок телефонного сервера з телефонною лінією накладається дві умови. Зв'язок повинен відповідати стандарту, прийнятому у всіх основних країнах, оскільки найбільша економія, принесена IP-телефонією, - на міжнародних дзвінках. Рішення має бути масштабованим. Залежно від завдання, що стоїть перед системним інтегратором, система може варіювати від двох ліній для маленького підприємства до декількох тисяч ліній для великого провайдера (оператора) послуги.

Видалення луни (echo Cancellation)

Телефонні сервери повинні вміти видаляти відлуння. У стандартній конфігурації обидва сервери приєднані до аналогової телефонної лінії через офісну телефонну станцію. Зазвичай при роботі в локальних мережах телефонна система на видаляє відлуння. Відлуння існує, але локальним дзвінкам не заважає, тому що затримка дуже мала, так що відлуння не повертається у вигляді окремого звуку (він практично збігається з промовою). IP-телефонія-унікальний випадок. З технічної точки зору, використовується локальна мережа, для якої проблеми луни як би не існує, так як воно зливається з вихідним звуком. Але необхідно здійснювати далекий зв'язок, А IP-телефонія сама по собі не гасить відлуння. Отже, щоб відлуння не спотворювало звук, гасити його повинні телефонні сервера з використанням спеціальних алгоритмів.

Підтримка повного дуплексу
Телефонне з'єднання є повнодуплексним, тобто обидва співрозмовника можуть говорити одночасно. Хороші рішення IP-телефонії також повнодуплексні.

Запит на прорахунок
Отримати розрахунок вартості вашого обладнання
Розрахувати вартість